KD│V kultuře celebrit ničíme to, co uctíváme. Komerční exploatace smrti Michaela Jacksona byla organizována korporátními silami, jež zpěváka přivedly k šílenství. Jackson, oloupený o dětství a obklopený supy kořistícími z jeho strachů a slabostí, byl posedlý sebenenávistí natolik, že z afroamerické tváře vyřezal neustále se měnící kavkazskou posmrtnou masku a domnělou pedofilii ukryl za iluzi věčného mládí. Nedokázal oddělit veřejné a soukromé já. Stal se komoditou, produktem, někým kdo je na prodej, kdo je využíván a manipulován. Byl infikován morálním nihilismem a osobní desintegrací, jež jsou jádrem korporátní kultury. A jeho fantazie věčného mládí, přeludy majestátu a zoufalé, znetvořující pokusy o fyzickou proměnu byly výrazem našich vlastních tužeb. Byl našim odrazem dovedeným do extrému, napsal pro Thruthdig Chris Hedges.
...
Jeho pohřební obřad - varietní představení s rakví - podle odhadů shlédlo zhruba 31,1 milionu diváků. Ceremonii s vystoupeními či poctami Stevieho Wondera, Brooke Shieldsové a dalších celebrit přenášelo živě 19 zpravodajských sítí. Šlo o poslední epizodu dlouhého seriálu o Michaelu Jacksonovi. A pokračuje to s jeho dcerou Paris, kterou dostrkali před mikrofon, aby promluvila o svém otci. Janet Jacksonová děvče ještě před tím, než stihlo pronést pár slov, napomenula, aby mluvilo nahlas. Když se dítě zhroutilo, dospělí kolem nastavili mikrofony, abychom mohli slyšet vzlyky. Dav tleskal. Oblíbená ozvěna toho, co zničilo otce.
Žádné komentáře:
Okomentovat